ruedelamode

Äventyrliga planer, moppe-olyckor och en tvist

Kategori: Allmänt

 
Såhär var alltså dagen igår och förmiddagen idag. Vi skulle hyra moppar. Vi är på Koh Tao. Vi skulle se ön med alla dess stränder, mysiga resorts och byar. Det skulle inte sluta upp på polisstation. 
 
Allting har gått bra, vi mår bra. Så när som på ett och annat skrapsår/ärr på mina ben (som dock ändrar storlek och blånar...) och chock. Såklart glad att ändå ha hunnit se ön, för skadorna var så små att de inte ens märktes och vi glatt fortsatte trippen, men förbannat arg på moppe-stället. Sjukt otrevliga var de. Jag konstarerade att jag aldrig för mitt liv skulle betala 13,300 bath som var grund-skadeståndet de gav mig. De skrek om att jag inte kan moppar och inte fattar vad det kostar (på flashback står priser mellan 670 - 3000 bath för betydligt större skador) och att jag måste betala nu eller aldrig mer får se skymten av Marias pass. Kanske i en soptunna i Bangkok. Pfft. När jag blev uppriktigt arg höjde de priset till 15,000 och ignorerade mig. Oerhört dramatiskt att behöva återvända nästa morgon i en polisbil på trottoaren utanför stället, och att en polis i tjock mustach filmiskt spänner blicken i dem och hötter med fingret. Men vad har man för val som "blåst turist"? 
 
Den där firman kan ta och stoppa upp skiten där den hör hemma. Aldrig mer moppe i Thailand.
 
 
 
 
I övrigt faktiskt en mycket bra dag! Fler bilder kommer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: