ruedelamode

28 maj 2015

Kategori: Allmänt

Yo bitchas!!
 
Tänkte bara kika in lite. Blää är trött på att jobba alltså. 7 månaders ledighet låter kanske inte så länge in terms of att bli van vid att få vara fri. Men fan, det är sooooommeee time alltså. Känner ungefär med jobb som man brukar känna med jobb. Det känns i kroppen att nu börjar det bli dags att gå tillbaka till normalt, dvs att vara ledig lite igen. Hmm.... Förhoppningsvis beror det bara på att jag inte stormtrivs på jobbet, så att nästa jobb (dvs efter sommarjobb) kan kännas på riktigt. News på det också! Ida och jag bokar Perth (och Gili på vägen!) i veckan. Nu är det alltså bestämt. AUSTRALIEN I HÖST BABEYYY! Såååå härligt. Så lutar jag just nu åt jurist-basåret i Uppsala nästa höst. Då måste jag verkligen börja plugga alltså. Därmed basta.  
 
Har i övrigt varit ledig 4 dar. Varit på um och ska testa Cerazette under sommaren. Snart är jag tippitoppi-frisk och då ska jag börja träna på riktigt. Faktiskt nästan peppad. Jag, mamma och ebba var på Berghs exhibition, en dag och jag har typ aldrig varit så mätt i hela mitt liv. Åt mitt egenbakade bröd (yä) till frukost (tungt), drack latte på mammas jobb, fick ont i magen, åt bullar och godis på utställningen och stor köttbulletallrik + kaffe till lunch. Phuuu alltså så mätt man kan vara när man kommer på jobb.... Imorgon börjar jobbar jag igen efter denna långa ledighet, är så opepp man bara kan va. Men imorn är det Stockholm Marathon och jag har sett ett klipp av latteart så man får väl försöka hitta ljuset där det finns. Peace outttaa
Nästan sommar. IBLAND... Såå mkt jag vill/behöver köpa på stan men inga para, döööööör. Aldrig varit så fattig i hela mitt liv. 
Tyckte det var en fin bild på mamma
Och faktiskt en fin bild på ebba 
Vissa koncept berörde mig mer än andra. Tex känslobutiken. "Om vi kunde köpa känslor fysiskt som tex ångest, eufori och avundsjuka. Vad skulle de kosta i förhållande till varandra?"
Gratis kollektivtrafik för alla ungdomar under We Are Stockholm-festivalen. "Alla har inte tillgång till stan, det är viktigt att komma ihåg". Så - bra grej!
Inte imponerad av allt dock. I see you, and I raise you upplysningen om att det i vilket fall är ett minne för livet och en mer erfarenhet. Min inställning just nu är ju lite exakt motsatsen till denna haha
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: