ruedelamode

Hi dudes

Kategori: Allmänt

Längesen.
 
Det har hänt så mycket kul grejer (och mindre kul såklart) att jag inte riktigt orkar redogöra för allt. Kanske därför jag även dragit mig för att skriva nånting här, för att jag inte vet var jag ska börja. Men skitsamma. Kör en form av bildbomb bara. 
Har ätit MASSA god mat och druckit rödvin i kvällssolen. Underbart! Även mints tillbaka under resan och tisslat och tasslat om allt folk vi träffat som nu hittar på både det ena och det andra knasigt. 
MASSA frukostar och fika (och sockerfri månad som jag tänker skylla Starbucks för allt kring hur inte-så-bra det gått). (Online)shoppat massa och funderat på australien både i packningsväg, jobbväg och lite ångestrelaterat kring att vara borta så länge och vad som skulle hända om man inte hittar jobb..
Friday coffee tasting!
Midsommar och firande!
Återigen MASSA god mat, dessert, lekar, härligt sällskap, berusning, och mina älskade babeees
 
Frappuccino friday, småplocks-smakisar, stammisar, flumm, spillt, skratt,...
Linging on tha praaaya
Idas och min göteborgs-weekend och sexiga 1D
Alltså....... vi åkte Helix..... 100 km/h...
Mysigt hostel, halvbra väder, samma kläder haha.. Men vi hade jättemys.
Jobb, jobb, jobb.....
Foten på glaset som krossas, sol på Strömparterren, konserter i Kungsträdgården, Café Opera, ett glömt bankkort, svullet cigg-finger, bluuuuurrrrr
Flen-weekend med tex mex, Lantchips, det där första glaset rödvin en fredagseftermiddag, mmmm.....
We löööve snapchat.
Hosjö Open och After Beach på det.
Sommar-stockholm i mitt hjärta. Som jag ogillade den här staden förut, men fan.. den växer alltså.
 
 
Lisa kom hit ett par dagar. Suuuupermys! Kan inte fatta att vi inte setts på ett åååååååååår!!! God mat, naps, strosa på stan och en schizo utgång. Började såå bra, och slutade med nekad ingång pga att vi snällt sa "nej tack vi behöver ingen garderob". Alltså..... Att få skriket av vakterna i ansiktet att man stör deras jobb, förstör deras kväll, en hand tryckt i ansiktet för att "gååå iväg!!", bli tillsagt att du borde gå på dagis och spottad i ansiktet... inte okej nånstans. Usch. Minns inte helt klart - i ruset av ilska, inte pga fylla - men jag sa nog både det ena och det andra till den där röven till vakt. 
Testar lite nya stilar, pratar GLOW och funderar på att ta fler hål i öronen.
 
De senaste veckorna har fan varit underbara! Både högt och lågt. Har aldrig känt mig så positivoch peppad som nu, och inte heller så bra på att skaka av mig skit man möter. Men jag känner också att jag inte längre har kontroll över min panikångest som kommit liiiite mer ofta. Var förbi husläkaren för att få be att prata med en terapeut. Fick då berättat för mig att "du har precis som alla andra tjejer för höga krav på dig själv, sluta med det" ungefär.
 
Mmm..... Precis det jag behövde - en medelålders vit man som glidigt på att han är "skön" och aldrig själv haft en panikångestattack i sitt liv, som förklarar för mig att det baraaaaa är att sluta med kraven. Jahaaaaaaaa
 
Aja, alla vet ju att psyksverige är åt helvete. Bli skickad till en allmänläkare för att prata psykisk ohälsa... bara en sån sak. Får ta tag i det där om ett par månader då och bara hoppas på att det inte bli värre under hösten. Konstigt att ångesten på nåt vis blir värre när allting annat blir bättre. Det kanske är en känsla av att ha mer att förlora när allt är underbart? Återstår att se. 
 
Är ledig i två dar nu, i helgen är det pride och veckan efter det åker jag först till Lund och hänger med Lisa, agerar flytthjälp, och därefter Göteborg med pappa och Ebba. Det ska bli såå mys!! I övrigt är det inte lång tid till Gili och Australien!!! Tror det är ca 7 veckor nu och en hel del prepp... Sjuuuuuuuuuuukktttttt
 
So long! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: