ruedelamode

Yo Mothafokka

Kategori: Allmänt

Mmm.... moget, jag vet. Men jag saknar our friends från Gili (mmm... det är väl känt också), så jag håller fast vid språket för att fortfarande känna att de finns till nånstans i vardagen. Det pratas hit och dit på facebook om en reunion, och jag och Ida pratar mer och mer självklart om att göra Australien (västkusten) i höst. Kruxet är bara hur jag skulle lägga fram den planen för föräldrarna... Jag känner mig långt ifrån klar med resandet, och inte jättepeppad på plugg. Plugget kommer väl visserligen aldrig kännas helt rätt, men chansen att resa i Australien finns egentligen bara nu. När man väl hoppat på en linje kommer man inte vilja hoppa av, ta ett paus-år eller dra iväg efteråt när man kanske precis fått tex. en juristexamen. Då kommer man med största säkerhet vilja sätta igång att jobba. Så det är lite now or never, och framförallt var det inte ett proper good bye med våra vänner från alla världens hörn. Måste träffa dem igen. I september. (Dessutom kan man då få flyg för 3600 till Bali, och 10 dagar senare för 400 till Perth. Tot 2-2500 kr billigare än vi betalat tidigare. Hur bra?!). 
 
Sitter just nu hemma i stora soffan, lite låst. Vi har städerska hemma som fixar och donar, och jag vill inte vara i vägen. Adrian skrev till mig all you do is lazz around and eat". Må vara sant för de här dagarna. Men! Han ska inte komma och sätta sig på mig, för guess what? Jag kom hem utan jobb och har varit hemma 5 dagar. Imorgon börjar mina tre intro-dagar på Näsbyparks Parkinsson-boende (med asbra lön!) och på måndag börjar jag på Starbucks på Sturis. Känn på den! :) Är dock nervös för flera saker egentligen. Dels för att jag inte jobbat på nästan 8 mån, dvs inte är van att jobba så långa pass eller att anpassa sig till en arbetsplats. Dels för att båda jobben är nya jobb och det alltid är jobbigt i början när man känner sig lite malplacerad eller inte tillräckligt bra. Och också för att jag inte vet hur det kommer gå med mitt skadade revben som säger ifrån när jag böjer mig på vissa sätt, vilka båda jobben antagligen kommer att kräva. Men... Jag får bara bita ihop och inse att allt blir lättare efter ett par dagar när man kommit in i rutinerna. 
 
Annars under veckan har jag inte gjort mycket... Har startat upp filmen Shutter Island (som jag alltid råkar kalla Fraser Island) sex gånger utan att ha lyckats se klart den utan att somna. Inte för att den är dålig, jag är jättepepp på att se den igen efter att ha läst boken, men jag är så fruktansvärt trött hela tiden. Har varit på intervju på båda jobben. Lagat Mie Goreng Indonesian style. Varit på IKEA, handlat konst (!) och fikat med mamma. Ätit långa middagar med pappa och Ebba, pratat om hur min farfar var som en galen vetenskapsman (fast inte vetenskaplig kanske då för han var inte ett snille i skolan...) och skrattat ihäl mig åt hans galna liv. Mycket appropå sista lasset med farmors dödsbo, lägenheten som jag också ska åka till för allra allra sista gången i helgen. Pappa och vi planerade också in att åka till gamla stan för att kolla på den enorma takmålningen av Jesus i Storkyrkan eftersom Jan, min farfars bror, suttit modell till den hahaha... Och! Jag och Ida har bokat ALLT inför One Direction-konserten vi ska gå på på Ullevi i Juni. Wooooh
 
 
 
 
 
Snapchat. Where it all happens alltså...
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: