ruedelamode

koh phangan och full moon

Kategori: Allmänt

Då var vi tillbaka! Såklart kan man ju inte strunta i party destination rankad ett-platsen bara för att det var lite tråkigt emellan full moon-perioderna. Jag och Maria kom dit ett par dar innan. Förra gången vi var här hade vi ju rekat mer eller mindre ALLA hostels på hela ön, plus träffat lite najs folk med najs tips, så vi visste var vi ville bo. Vi checkade, för första gången på länge, in i ett privat rum. Coral Bungalows som det hette skulle ha feta poolpartys och förfester i den stora restaurangen. Var väl sådär med det.... Vi hängde på den avskärmade stranden, solade i solstolarna och klädde oss för att åka på half moon party. Det blev aldrig av. Tröttheten tog oss.

När Ida kom styrde vi superhärlig reunion-förfest i rummet, med bl.a. en tvåliters vinflaska. Sen snackade vi lite med folk i restaurangen, tryckte ihop oss massa i en flakbil och så bröt dunder och brak ut. Nån började "ooh ooh I cant stop this feeeeeling..." Alla andra (uruguayare, chilienare och fulla vi) hängde på "deeeeeep inside of meeee..."  Sen började nån annan "sooo wake me aaap when its alluver..."  Gänget brölade med "wheen im wajseer and im oldeeer"  Några började dunka händerna i taket för fulla muggar och en tredje började "Feeeliz navidaaaad..."  för att sjunga något på spanska. "EEEYYYY MAKARENAAaaa". En brölande kör och jävla massa slag mot taket hela vägen till djungeln. Helt ok party, goda drinkar, halvbra musik och trevligt folk. Både svenska åkersbergare med knarkar-humor, musikaliska folket från bilen och amerikanare som opererat ögonen och/eller tyckte sig vara jävligt sköna och förtjäna vår uppmärksamhet.

I takt med att full moon närmade sig flyttade vi närmre den stranden och stan. Lazy House hette stället. Sjukt stor sovsal, litet bord/bänkar/osv utanför. Halvschavigt med trevligt. Vi hängde mycket på stora full moon stranden, i blåsten och bland vågorna. Spanade efter killar med skägg, snackade med fulla folk och underhöll oss med snapchat-projekt.

Dagen innan fullmoon eller så gick vi ut igen. Köpte buckets och böcker, dansade på borden på stranden under stjärnorna. Kanske var det just stjärnornas kväll också? Vi pratade med en kille som var skitlik Ryan Gosling, Maria hittade sin (blonda, snyggare version av) Robin Stjernberg och jag min David Beckham. Typ. Tänkte vara töntig och skriva att han var fan förebannat fakking skitsnygg. Med såklart en lad. Britter alltså... Antingen pryda blyga eller dreggel-snygga lads. Men vad gör man? Blev mycket snack om vem som var lik DiCaprio, one direction (och såklart bryter fulla mig och Ida ut i skönsång vid nämnandet av 1D), om killarna verkligen jobbar som skådespelare och Abercrombie & Fitch modell, "she loves to hate me, and I hate to love her", huruvida smeka hakan på ett ragg är ok eller inte, att skreva, osv utanför deras hotell.

På full moon minns jag faktiskt inte ett skit. Inget. Nej jag skoja bara. Men dagen kommer jag faktiskt inte ihåg. Antagligen var vi på stranden på dan. På eftermiddan tog vi våra free dinner vouchers och gick till hostelets restaurang för att slippa kvällsruschen. Åt en jättegid shepherds pie! Inte ofta man hittar god potatismos/husmanskost här. Sen gjorde vi oss klara, filmade massa under förfeaten på rummet, blandade våra groggar och började förfesta/måla/dricka med alla andra vid borden utanför Lazy House. Fett mysigt!

Full moon är verkligen en upplevelse i sig. Det är väldigt hypeat, kanske lite överskattat till och med. Hur speciellt kan en fest under stjärnorna vara förutom att det är väldigt härligt egentligen? Men det var SJUKT mycket folk. Gatorna var fullsmockade och det gick knappt att ta sig fram. Kortkort, bar hud och lysande färg vart man än såg. Svenska flaggor målade på ryggar här och där. Vart liksom att man ryxkte tag i varandra och ba "Heeej!!!!". Buckets överallt. Dunkande partymusik övetallt. Egentligen var det kaos. Men ett härligt kaos. Vi satte oss vid ett par olika bord, hängde med lite olika gäng (ärligt talat var jag så pass att jag inte riktigt kommer ihåg). Men det var skitmysigt. Gick runt mellan massa folk, höll nån thaibebis, köpte typ 4627 buckets, drack hälften, träffade några gamla MP:are, daskade killen från igår på rumpan, flängde runt på nån enormt hög scen, målade en söt holländare med blå fingerfärg, åt mat, dansade, skrattade massa massa massa....

Sista dagarna kollade vi mest på film, låg in en hög på hostelets bänk, firade Marias födelsedag, drack enorma shakes, tog massage, åt god mat, kollade in svensk-flagga-avtrycket Maria råkat göra med sin rygg på badrumsväggen osv.

Coral Bungalows aka first crib lite längre ifrån full moon stranden. Dvs lite lugnare
Hahaha..
Frukost
Pool-häng. Vi väntade på pool-partyt som aldrig rikrigt blev av. SÅ lugnt var det här
Standard-selfien
"Reunited and so the craziness begins". Målet var att ta en selfie så bra att den slog yatch-under-over-water-selfien som cirkulerar på facebook. Ett projekt på kanske två timmar (ja vi har för mycket tid...)

Dagen efter fullmoon fyllde Maria 23!!!! Bakis-födelsedags-pizzor på italiensk pizza parlour
Fester före full moon
Jungle party
Crazy förfest på rummet (kommer 1000 videos sen!)
Fortsatte ute i restaurangen
Full moon beachen
Typiska dagen på stranden
Jag och Idun vart som vanligt uttråkade och började hitta på knas. Alltid med start att vi saknar vissa personer vi träffat på resan och borde höra av oss. Alltid snapchat.
Sötaste hunden (jäkligt mkt hemlösa hundar här)
Lunch på full moon dan (trots bilden -svampfritt!)
Ideerna spirar igen på full-moon-förande. Iscensätta fejkad boxningsmatch och skicka på snap
Hela hostelet målar

261 färgburkar, penslar, pad-thai, sangsam-sprite lysande människor och musik

Dagen efter mår man som förtjänt och tänker igenom alla personer från dagarna innan man INTE vill träffa på pga ser ut som skit med gammal inkletad färg osv.
Mot eftermiddan/dagarna eftet mås det lite bättre. Här: provar hattar
Supergod enchiladas-middag
Promenad på gatorna i jakt på soffor på nån av filmvisningarna,