ruedelamode

Senaste veckan

Kategori: Allmänt

Hei folkens!
 
Vet att jag borde skriva. Vet inte vad.... 
 
Händer inte så värst mycket nu. Vi är allihop så uttråkade att vi dör. Toppen av kulmen på det mest actionfyllda som hänt ägde rum igår kväll var morse-kommunikation med - vad jag tror - alla lampor i lägenheten, till grannarna (med undantag för de som är trasiga). Alltså vi är sååååå uttråkade! Skulle egentligen dragit ut för att pre-fira Marias födelsedag som är coming up. I och med att jag är sjuk dock, så blev det ju såklart inte av, eftersom jag deppade ner alla till att inte gå ut. Bra förmåga det där :) 
 
Så kvällarnas kväll bestod istället av allltifrån bråk över film-val (blev ingen film) och diskussion om vad som är sjuklighet/trötthet vs. dålig förlorare, till konst-produktion på kalenderduk och skrattkavalkader. Positivt var dock att jag skulle jobba på Kinon (bion) mellan 16.30-21.30 och kunde med nöjdhet gå därifrån vid 19 (?) för att tjäna in 19-21.30-lönen under tiden jag slappade i soffan hemma. Najs, najs. 
 
Om ett par timmar ska jag till Kinon igen och jobba samma tid för lite extra cash. Konstig vecka det här alltså... Jobbat ons-fre på dagis och lör+ sön på Kinon, så satsar på att vara ledig imorn för att jag är sjuk (att få slippa måndagsstressen kan ju vara bland det bästa som hänt). Har dock fett mycket att göra, så lär dessvärre inte bli så mkt ledighet, men upplevelsen av en dagis-och-barn-fri-dag är i alla lägen guld värd. Beställde en väska från zara som kommer komma nån gång mellan 11-16 imorn, vilket betyder att jag måste vara hemma för att kunna motta det... det betyder att jag måste förbi lege-vakten (aka läkare) vid typ 7 på morgonen, också för att slippa kö. Har både lunginflammation, halsfluss, ögoninflammation, en allmänt icke-slutande förkylning och allergi att kolla upp. Busy missy. Sen kör vi storkok och lite fix på stan. Troligtvis.... får se. (Så jäkla bra det blivit, framförhållningen bara växer!!).
 
Avskalad, kort och koncist information. Jag vet. Stay tuned. 
 
Bergen Kino

Kommentarer


Kommentera inlägget här: