ruedelamode

Pyjamasparty, Justin Bieber-kopior och proppade avlopp

Kategori: Allmänt

Heeeeej bloggeeeeeeen!
 
Har inte skrivit på ett tag. Beror mest sannsynligt på att jag haft mkt att göra, eller kanske framförallt mkt i huvudet, a.k.a stress. Alltså jag är OBESKRIVLIGT lättad över att den här veckan är över. Har nog aldrig haft så mycket på gång, så många olika planer och måsten hit och dit som nu. Pricken över i har varit den obehagligt gnagande känslan av att jag tjänat in alldeles för lite pengar den här månaden (beror bl.a. på att behovet av barnehage-vikarer tillfälligt gått ner). Stressen över att vara fast i ett levnadssätt som är helt över resursmängden jag tjänar in är otroligt pressande och det har legat som en börda på skuldrorna. Thank gooooooood att det ändå gått hyfsat bra, och att jag kan spara nästan lika mycket som är mitt minimum denna månaden! Snart är det mars och det är lika med nya tag, och fast jobb på flygplatsen i alla fall 80%. Puh!
 
Men skitsamma.Till roligare saker! Förra helgen drog jag och Maria ut, och som vanligt när Ida inte är med så träffade vi på ett gött gäng svenska killar ute på krogen. Vi dansade all in (alltså Downstairs har typ vääärldens minsta dansgolv, vi diskuterade det nyss att det är säkert typ 15 kvm) till dubsteps på rockklassiker som You give love a bad name och Sweet child O' mine. Trängdes också på deras ute-terass med random folk och snackade Sve vs Norge. Slutade med att vi drog med de svenska killarna hem på efterfest i deras sjukt stora lägenhet (ja, om man jämför med vår). En av dem var rätt crazy bananas och ryckte tag i en random svart skåpbil, en gubbe med en rykande cigg i mungipan vevade ner rutan och han bad om svart-taxi-skjuts. Hörde senare att en 18-årig tjej blivit våldtagen i en sådan svart-taxi. Risky business alltså...
 
Väl i deras lägenhet stod jag och trängdes i fönsterluckorna med några och skreksjöng, Maria myste med nån gullig kille hon hittat mest hela tiden, jag dansade lite mer (alltså en av killarna var helt sjukt crazy, dansade som nån jävla grodan boll med långa ben iklädda mönstrade leggings från H&M dam). Hamnade sen i soffan och snackade faktiskt väldigt givande samtal med nån annan asshysst kille som blev väckt av att vi kom hem (stackarn) och fick lite mer input i Svorsk-livet. Sprang sedan in i en exakt kopia av Justin Bieber (vi är fortfarande i deras lägenhet), fast brunbränd med Abercrombie-tvättbräda-mage, mörka solglasögon och ear-piercings. Hahahah alltså det var en sjuk syn. Slutade med att jag lärde mig DJ:a lite av Justin Biebern, snackade lite ute i vinterkylan, och tog nattbussen hem medan Maria hängde kvar under morgondagen as well. Ångrar som faan att jag inte stannade kvar och kollade på Svampbob i deras stora soffor till dagen efter då de skulle bila hem till Sverige, men jäklar vad bakis jag var under natten. Det var antingen åka hem eller dö. Typ. 
 
Så vi körde utgång igår också, i hopp om att det skulle bli lika bra denna vecka också. Svårslaget. Hur som, så hände det inte så mkt. Vi vart ju som vanligt alltid sent ute med förfest, fick typ springa till klubben för att hinna gratis entry (alltså vi är ju bara föör snåla haha) och missade eventuell rockmusik-/nostangi-eran på dansgolvet. Sprang i alla fall in i tre norska killar jag träffat på jobbet (Teknikmagasinet) samma förmiddag då de skulle köpa stroboskop/rökmaskin/lightsticks till en fet fest de skulle ha, som de prompade på att jag skulle gå på. Blev tydligen inget med den, men trevliga var de i alla fall! :)
 
Vad hände idag då? Söndag... Det betyder sova till två, gå upp och käka varma mackor och bråka om ugnen (vår vänskap har på nåt mysteriskt sätt övergått till att vi ofta snäser åt varandra, klagar och bråkar "men duu dåååå!" det är rätt kul faktikst). Det efterföljdes som vanligt av städning, förutom att vi idag bestämde oss för att rensa handfats-avloppet i badrummet eftersom det var stopp där. Slutade med att det började läcka som fan, och att badrumshyllan gick av... Man kan inte vara bra på allt. 
 
Imorgon är en ny vecka, som jag kickar igång med kurs och praksis på flygplatsen. Hej Securitas-tröja, kostymbyxor, flygplatssäkerhet-info, säkerhetskontroller, kö-styrning och biljett-checking! Tis till tors jobbar jag återigen på Bergensklinikkene (tack gud för lite BRA lön). Kör förhoppningsvis barnehage på fredagen, och teknikmagasinet på lör. Mycket nu alltså!
 
Orkar inte skriva mer, men har en hel del material på hyllan så lär marathon-blogga nån av kommande dagar (hörde jag yippiee??). 
 
Hadet sålänge!
Såhär kan det se ut en stressig morgon minutrarna efter att man fått veta vilken barnehage man ska till. Suddiga google-maps-bilder blir lösningen när man inte har norskt 3G
Aaaaah... att få andas ut lite mitt i veckan och snacka Australien-planer! (tror detta var en lördag, men i lilla landet-jobb, eller vad man ska säga, finns det inget som heter lördag... det är bara EN dag emellan 10000 jobbdagar). 
Jobbade lite på TM, och hittade ett fint mobilskal! Har funderat fram och tillbaka i veckor på om jag skulle investera i det + en Copter-skärmbeskyttelse. Trots rejält avdrag i personalpris är jag för snål haha har ju nämnt att det inte vart så bra ekonomiskt den här månaden :'( Ett bra exempel. 
Lite mys hemma har vi ändå hunnit med :D
Till exempel så bakade vi semlor! Så sjuuuuukt gott!!!
Och ja, sängen står fortfarande kvar. The pyjamas-party continues...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: