ruedelamode

Februari-vardag

Kategori: Allmänt

Blogging night igen! Wohooo

Jag kan med handen på hjärtat säga att det inte händer så mycket just nu. Fortfarande. Världen står lite stilla när man bara jobbar liksom. Har blivit att jag jobbar dagis tis-fre och nåt annat (teknikmagasinet/nåt JCP-event) på lördan. Helt ok det alltså :)

Men denna veckan hade i alla fall ett par utpräglade höjdpunkter! Vi hade en 22-åring, som fyllde 22-åring (säger man så? Vad fan säger man?), som vi firade med tårta (jag terapibakade efter att ha upplevt ett förstadium-trauma pga blodprovet jag fick ta hos läkaren i måndags), och middag på Byen. Har fått kommentarer om att jag är väldigt bra på norska, varav jag lärde mig några nya slang på TM igår, som jag dock glömt. Så tänkte börja slänga mig med såna sofistikerade termer som på Byen. Tänkte adaptera till de bergenska ungdomarna. Bli en i mängden. Passa in. Känna mig cool. Sånt där som folk gör hela tiden, varje dag... Ni fattar. 

Igår var en schizo-kväll, för att den både var så sjuuuuuukt jävla rolig, men också fett fail. Efter ett par groggar i kroppen utbröt KAOS. Alltså vår lägenhet var BOMBNEDSLAGET med största B:et nånsin. Dagen efter: popcorn och spelkort över hela fucking golvet (tänk er typ inne i ugnen/i tvättkorgen, så man ba wtf kom det där ifrån?!), bak-skålar i sängen, spritpölar vid foten av köksbänken, berg av disk, soffkuddar överallt, täcken och kuddar och calzonepizza på golv och bord osv. Kvällen före: kudd -och popcornkrig, frenetiska hopp och studsmattelekar i sängen, dans på bordet, väggarna-vibrerar-hög musik, drickspel, karaoke, trängas med huvudet ut genom takfönstret med viftande armar skrikandes nu köör viiiii!! ut i natten (som i limousin-luckan på film) osv. Fail att jag glömde maten jag slitit med som storkok UTANFÖR kylen, att inte alla kom med ut, att grannarna såg oss i fönstret, att vi fulla som fan tyyp knackade på hos dom och att musiken och folket på klubben sög. Memen... förfesten var ju lätt bäst hittills så shit same.

Nu sitter jag i sängen i köket (ja, vi ville ha pyjamasparty, megaförfest  lördags och film-bakis-dag idag) så vi bestämde oss för att fylla varje kvadratcentimeter av vårt lilla kök med dubbelsäng). Kollar just nu också igenom hotell-reviews för att i alla fall mamma och Ebba ska komma hit 1-3 maj. Såå glad att de kommer! :) OCH kul att spekulera i och fundera över vad vi ska hitta på, vad jag vill visa dem och så, när de är här. 

I övrigt jobbar jag bara på en jäkla massa, nätshoppar lite, skypear, lyssnar på denna podden, den här låten, den här  (nej skoja bara, menar denna) och den här gamla låten. Äter (fortfarande) lite godare än vanligt, samt försöker tänka ut sätt att leva billigare - dvs spara in de pengar jag kommer lägga ut för flygbiljett hem + högskoleprov. 

En grej till! Gissa vad? Backstreet boys is back - de kommer till Bergen!!!!! Heeeelt sjukt fett ju! Dock slutsålt.. vi hade såååååååå kört annars alltså. Favvo-låten nedan!

(hur faaaan får man klippet i mitten?!?! Jävla klippjävel vill ju inte samarbeta...)
 
Fullspäckat schema
Maria hade beslutsångest gällande springskor, så hon köpte halva zalando (erkänner, jag står för ETT par)
Baka kaka
Äta kaka
Födelsedagsbarn på byens bästa turkiska restaurant
Fina dunjacke-luvor hade vi under kvällen! Både jag och Ida kommenterade att varderas luvor såg helt cp ut, brast ut i skrattattack och konstaterade att vi för andra/tredje/fjärde gången BÅDA två var milimeter-nära att kissa på oss in public
Jobbade på TM på fredagen. Kom 20 min för sent, så bestämde mig för att stanna (dvs puncha ut mig) 20 min efter att jag skulle sluta, för att få samma lön (+ mer pga OB). Standard på TM. Lite dö-tid = fota bild till CV.  
Vaknade till detta, fast o-halv-städat dårå, och detta...
... gånger 10000, imorse. Vi HAR städat sen dess. Sängen förblir dock. Eventuellt permanent. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: