ruedelamode

The great journey del 4

Kategori: Allmänt

Yo bitches! Sitter nu inklämd mellan vänner och soffkuddar i lobbyn på Noah's. Home sweet home skulle man kunna säga. Vi kom med mördarbussen (9h helt ok men ändå) från Spot X i söndags. Så nu har vi en vecka i Bondi (jaaag viiiill hinna surfaaaaa) innan vi flyttar inåt - en vecka i Sydney city! Kort rewind:Vad? Spot X, Mojo surf. Typ en surfkurs. 4 dagar à 2h dagen. Var? Helt jäkla off. En bottle shop run en gång om dagen för att införskaffa alkohol och godis. Inga mataffärer, bara bush, havet och farmer runtom. Supermysig liten ranch dock. Uteterasser med vajande palmer som en ram kring havsutsikten. Mycket sol, sand och salt.När? Förra veckan ungefär. Surfing 8-10 generellt. Lunch 12-12.30, middag 18.30-19. Väldigt "på klocka"... Hur? Intensivt. Även om det iofs vart mycket dötid då vi ofta surfat klart vid 10. En dag tog vi saken i egna händer och hyrde bräda själva. Pga frätande salt i ansiktet för min del, och kort tålamod för andra gick vi dock hem på mindre bra humör. Surfing är verkligen en schizo sport. Ena stunden älskar man det och känner sig on top of the world när man seglar fram, eller nästan trycks fram, på glittrande vågor. Snygga, vältränade surfinstruktörer, styrka i kroppen och energi tidiga morgnar. Andra stunden hatar man saltet, tycker att instruktörerna ser en för lite och är trött på strips till middag igen. När jag ska sova nuförtiden ser jag mäktiga vågor som nästan väntar på en och föreställer mig vinden i ryggen. Det måste väl ändå vara ett ganska bra betyg. Vem? Moderiktig version av skägget, david hasselhoff's lovechild med kattigs ögon, massa trevliga svenskar och honing henning.Varför? För att lära oss surfa och leva lite yeeew-style! Min målsättning var att kunna styra brädan och surfa sidleds med vågen. Det tycker jag att jag lyckades med 1-2 gånger, och är sjukt lycklig över! :)
Hittade dessutom tusen bilder på Mojo's hemsida, så bildbomb's up!
Truth be told...
Maria slog till på hela surfpaketet och fick fina hoodien
Jag samlar på armband
Ida fotar Kuckaburran (stor fågel som åt upp folks frukost)
 
Lite mycket dötid ibland... men det var kul!
 
Ida och jag ute och rastar brädan, på väg upp
Öl-mustasch 
Vi chillade en hel del i stugan
Tillbaka på lektion. Såhär såg det ut: 
Genomgång 
På väg ner 
Uppvärmning/stretch 
Ytterligare genomgång 
Öva öva öva... 
 Ut i vattnet
 
Finns en hel del fina bilder... 
Typ denna; håller på att åka in i instruktören.. 
 
Svänger? Ramlar? Både och? 
Eftermiddag 
Trötta, nattetid, på ett busstopp på vägen tillbaka till Sydney. Största cool'an.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: