ruedelamode

Home at last

Kategori: Allmänt

Homieeeee
 
Kom hem i söndags kväll/natt, så har nu varit hemma i nästan 3 dagar. Det känns tomt. Och lite som att man är typ 30 år gammal och kommer hem till sitt flickrum, som är fyllt med minnen av tidigare år. Typ tonår. Lite som att ängslighet, osäkerhet och en vilja att bryta loss sitter i väggarna. Lite ångestfyllt att bo i ett sånt rum. Men men. Ska inte klaga, det har jag gjort alldeles för mycket sen jag kom hem. Vill ju obviously inte vara här och det vet alla redan, hehe..
 
Jag känner mig lite som att jag precis varit med om ett break up. Nästan som hjärtesorg över att en lång och fin relation är slut (dvs relationen med Bergen/vardagen som varit där/livet de senaste 10 månaderna). Som plötsligt klippts av. Dsszzzttt. All tid som jag har varit själv har jag övertänkt olika saker som hänt (och inte hänt) de senaste två månaderna. Saknat. Suckat över att jag kanske aldrig kommer att träffa vissa personer igen. Klistrat massa deppighet på en person som jag inte borde lägga så stor vikt vid. Är med största sannolikhet inte ömsesidigt. Men som sagt, det handlar egentligen inte om det, utan om saknaden av allt annat. Kanske aldrig kommer att vara i vissa lägenheter igen. Aldrig jobba på vissa jobb igen. Aldrig gå på samma gator igen. Har av nån anledning (läs mellan raderna: uttråk) lyssnat på podcasts om att byta upp och att gå vidare. Tänker att det måste vara typ samma sak. Oavsett om man saknar en person, en stad, en skitkul period. Eller kanske lite av alla...  
 
Topp 3 tipsen tycks vara:
 
1) Det kommer, oavsett om det tar flera dagar/veckor/månader/år, att kännas liiiite liiite bättre med tiden, om än bara 1 % till att börja med. Och sen 5%, sen 20, sen 50 osv. Det kanske tar tid, men en dag vaknar man upp och så känns det liiiiiite bättre. Den här tror jag på
 
2) Radera det/den man saknar från sitt liv. Radera alla bilder av Bergen från min fb? mobil? blogg? Radera alla låtar från min spotifylista? och alla minnen? mjaaaa tror jag skiter i det alltså
 
3) Sysselsätta sig ( + ev unna sig). Dötid och uttråk leder bara till destruktiva tankar. No thanks. Jobb, vänner, middagar, events, resor, filmer, böcker, whatever! Allt som stavas sysselsättning hjälper. Låter rimligt.... börjar jobba imorn.
 
Nog om det. Vi hade en fet sista helg. Visst, vi har har haft bättre helger med kanske mer gemenskap, perfektare fyllor, mer drama, fler skratt. Men det var faktiskt väldigt kul! Jag och Ida hängde mest ute i solen vid Festplassen (sjukligt bra väder och varmt!), åt goda luncher/middagar ute, förfestade i det ganska rymliga kollektivet, dansade och sjöng som fan som vanligt. På fredageskvällen käkade vi fryst pizza hemma (sååå standard, alltså nästintill varje dag sista månaden jag varit själv) och gick sen till Hectors för drinkar. Efter nån kvart eller så där, tog jag min Appletini i ena handen och Idas mobil i den andra, och gick ut för att ringa våra kompisar. Sen stack en arg vakt trynet i mitt ansikte och sa att jag inte fick gå in igen pga drinken. Wtf?! Fick knappt ens hämta min jacka, eller snacka med Ida. Hon sa till honom att hon bara skulle dricka upp sin drink sen skulle vi gå. Han ba "Jag snacker ikke med deg!!!". Bitch... Så vi vart utslängda. Tog istället vårt party-mode och mötte upp vännerna på Elefanten. Bråkade lite med deras kompisar om nån jävla cigg, blev raggade på av nån äldre kille, ja typ sånt som brukar ske. Drog vidare till KAOS (fick en superfin stämpel som jag säkert 5-6 ggr dagen efter förvånades över och ba "oj! När fan gjorde jag en tatuering igår?!?! Snygg!" Haha). Där var det dött, vi höll på att somna medans vi svarade på nån desperat norge-gutts frågor, så vi drog vidare ill Downstairs. Som vanligt....(?). Tog nån drink, försökte oss på att gamea några killar, innan jag drog hem och Ida snudd på hamnade på nån efterfest med våra kompisar. Morgonen efter kom hon hem med bullar och frallor. Så vi körde frukost på sängen till typ kl två. Så himla mysigt! Perfekt helgsyssla :) Segare utgång på lördagen. Deppade och rökte kanske ett par cigg för mycket, samt fylle-smsade kanske en gång för mycket. Men klart lite destruktivitet hör till en sista helg när man ska åka hem!
 
Ser ut som att vi snart kan spika en come-back i september. Det blir kul! Om inte, hade jag varit betydligt ännu mer deppig nu, så det är faktiskt asbrraaaa woop woop :)
 
So long!
 
Ida möttes av en tomato-burned Sofia på festplassen
 Ingen förfest utan maaaaaat
 
 Allas underbara favoritställe - fotbollspuben (haha)
Meet our handsome friend
Lite mer suddigt mot småtimmarna hahahaha
 
Selfies i solen
På väg tillbaka från att ha lämnat nyckeln på Starbucks, för att ta flybussen till Flesland Airport
 
Vill nästan börja gråta när jag lyssnar på de här låtarna. Ska inte lyssna på de mer nu.........
 (yeah right..)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: