ruedelamode

Lite lägesuppdatering: januari.

Kategori: Allmänt

Tror att jag kommit fram till en ganska bra struktur för inlägg. Den går ut på att ett fåtal inlägg, kanske var fjärde eller femte, är genomtänkt och har en idé/poäng. Resten är mellanmjölks-inlägg som mest går ut på att jag vill skriva nåt, inte har nåt att skriva, så bara skriver lite skit om vad jag gör. Typ.
 
Bra struktur va? Bäst för mig eftersom det är en struktur som i princip är omöjlig att inte hålla sig till. Det är ingen press liksom. Sånt gillas. Så här kommer ett till sånt!
 
Just är jag tillbaka till att leva för dagen mer eller mindre. Mest för att det skulle bli för tungt att se mig själv i barnhagen, levandes snålt, med tråkiga arbetskollegor, långsiktligt, så tar jag en vecka i taget. Tror det är min nya taktik. 
 
Idag när de ringde vid 8 på morgonen från barnhage-kontoret på Manpower, och jag låg nyväckt under varmt täcke och fluffig filt i bäddsoffan, bestämde jag mig för att ta dagen ledigt. Jobbade ju faktiskt teoretiskt sett 6,5 dagars-vecka förra veckan, plus att jag har fett ont i halsen (halsfluss? Lunginflammation? Vad är det den här gången?). Istället för att jobba fixade jag mig klar omsorgsfullt, med ansiktsmask och såntdärnt (vardagslyx som inte ofta hinns med ju), åt spaghetti bolognese till lunch (räknade att varje matbox kostat mig ca 6 spänn att laga = sjukt bra!), promenerade ner till skatteetaten, blev än en gång irriterad på hur jävla otrevliga de är där. Gick sen ner på stan och köpte ett par löparskor. Fucking finally! Alltså vi har mer eller mindre haft ett åtta dagars brainstormingmöte om vilka löparskor var och en ska köpa. Det har avhandlats alltifrån Nike Lumina, zoom, free 3, 5, air-max-run-force-motion-blablabla. Now I'm out i alla fall haha...(Slår mig nu i skrivande stund, att det inte heter Nike Lumina utan Nokia Lumina... arbetsskadad much?). 
 
Spenderar också just nu mycket tid på att fundera på utbildningar. Alltså seriösa utbildningar, inte en potentiell kul utbildning i New York. Med "mycket tid", menar jag kanske 99% av min hjärnkapacitet just nu. Man måste ju ta tag i det seriösa nån gång också. Lika bra att göra det nu medan vardagsrutinerna ändå suger. Snackade med mam på skype om lite idéer och blev som vanligt på så sjukt jävla dåligt humör. Slutar alltid med att jag känner mig dum, ouppskattad och utskälld. Men ibland får man väl pusha sig själv att ta såna samtal ändå, I guess. Så nu håller jag på och spånar i vilken grundutbildning inom psykologi/psykolog som inte bara är seriös, utan också en som är en topp-elit-utbildning inför vilken framtida arbetsgivare kommer buga sig i vördnad. 
 
Hörs om ett par dar igen. Två mellanmjölksinlägg down... some to come. 
 
Hade! 
Sitter just nu och spiser pannkakor och chokladmuffins. Gräddfest med andra ord
Det blir mycket tvätt nu för tiden. Välkommen till casa de la tvättstuga... tydligen.
Det blir också mycket spotify-surfande nu för tiden. Lyssnar sönder den här, den här  och den här låten. Paul Kalkbrenner är btw väldigt bra när man vill deppa cool style :p
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: