ruedelamode

Melbourne/St. Kilda

Kategori: Allmänt

Yo! Jag ska försöka hålla en muntrare ton, som jag numera alltid försöker. Fasaden målas på. Vi har nu varit i här i ca 2,5 veckor. Alltså på nuvarande plats.
 
Var? Melbourne.
 
När? Från 16/17 nov till nu. Mycket har hänt, mycket negativt, vilket har lett till inaktivitet i alla fall för mig. Därför går tiden väldigt långsamt. 
 
Vad? Hipster-attityd, Berlinkänsla, öl, rooftop-barer, god mat, proppade gator, trams, begåvade gatumusikanter, bästa hostelet med gratis crêpes och guided tours, grafitti/street-art, Fitzroy, vintagebutiker, Bingo, Slutdestination rättspsyk, 
St Kilda, Luna Park, förfärligt svett/avloppsstinkande källardorm, billiga coctail-jugs, en stulen väska på stranden, maaassssaa fix, dilemma-skype (åka hem eller inte????????), sorg och bortgång, minnen, tända ljus i kyrkan och en hel del tystnad.
 
Hur? Gåendes på stan med shopping på agendan (mycket i terapeutiskt syfte) dag efter dag efter dag efter dag, sittandes i kvällssolen i trädgården utanför state library tittande på dansande drogisar, vandrandes genom korridorerna på Greenhouse med gråten i halsen och sorg i hjärtat, strosandes på marmorgolven i de finare varuhusen med julmusik i öronen för att få en förnimmelse av hemma (ja, jag har insett att jag spenderat så mycket tid på NK som barn, att det är hemma för mig), eller gråtandes på någon offentlig toalett någonstans. Jag har en tudelad relation till Melbourne. Staden har potential att bli en favorit, men min vistelse här har varit allt för tuff och ensamhetskänslorna och hemlängtan har legat som en blöt filt över tillvaron. Nej jag har definitivt inte bra associationer till Melbourne. 
 
Vem? Inga längre relationer här faktiskt.. så att säga. Vi har inte träffat så mycket najs folk här egentligen. Förutom en bekant från hemma, jättetrevlig personal på hostelet, nåt engelskt syskonpar hit eller dit osv.
 
Varför? Frågar mig lite det just nu... varför är jag här? Varför är jag inte hemma just nu?... Jag vill försöka njuta av tiden vi har här, för staden har som sagt mycket jag tilltalas av, men jag känner som sagt ingen connection. Än... Det kanske kommer. Imorgon ska vi på utomhusbio i alla fall, och i helgen på Stereosonic. Det borde bli fett!
 
So long
 
 
... efter ett hjärtskärande besked. Mat lindrar alltid.
På Sealife
Bästa stället!
Vi flyttade ut till St. Kilda en vecka (lite som Bondi är för Sydney fast mindre exklusivt och mer skumma människor).
Mycket snapchat, eller om man vill kalla det desperat kontakt med vem som hemifrån.
Fest på G
 
Mer fest
Mycket slöhet, tom på energi och motivation, därav mkt läsning
Unna sig - det är ju fan jul snart... helt sjukt!
En av alla mysiga marknader här
Nattmarknad
 
State Library / Museum
Tram'en
 
 
Mycket, god, take away
Kanske världens mest "anrika" H&M. Massa vändor dit!
Billigaste hamburgaren här är inte mkt till burgare...
Sliten på St. Kilda Beach
 
Tillbaka i city
Utsökta Pinxtos (tapas)
 
 
 
Mer fezt
 
Se pingviner i solnedgången i St. Kilda
På mysiga arabisk-aktiga gator i city
Äta, försök till att grilla, osv på takterassen till hostelet
Wunderbart!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: