ruedelamode

Att lämna en tråkig vecka bakom sig

Kategori: Allmänt

Vi är tillbaka på Gili! OCH vi har boende fixat för hela perioden! Hur bra? Har alltså lämnat en lite jobbigare vecka bakom mig. Förjäkla jobbig magknip och magsjuka (som iofs fortfarande inte är helt över), hörselgångsinflammationen från H-vetet, mer eller mindre död plats och en hemsk jul. Men faktiskt. Ledsen att jag är negativ, men den här julen var inte kul.
 
Försökte postea ett inlägg då men internet var inte på min sida. Tur det kanske för det hade nog inte varit särskilt trevlig läsning. Djupt is.... Spränghuvudvärk, kroppen tung som bly och ensam på ett hotellrum. Samma jul-musikvideo på TV om och om igen, en julmust, lite samtal med familjen och bilder från begravningen, annons och familjegrav som sällskap. Vitt trä, ljust rosa liljor och röda rosor. Kärleksförsklarande ord. Namn. Då ligger man under täcket och gråter. Fyfan. Julafton är en av ganska få dagar då hela familjen samlas. En dag att tanka på trygghet och kärlek till de man tycker om. Jag saknar farmor jättemycket. Julafton har alltid varit en av mina favoritdagar på året, men den kommer aldrig att bli densamma igen.
 
Oavsett vilket - aldrig mer en sån här jul. Ska låtsas som om den aldrig ägt rum och tänka att det är 365 dagar kvar till jul. Ooh! Vi gjorde alltså inte så mycket förra veckan. Nåt restaurangbesök och lite videos var väl det mesta vi producerade... Men denna veckan! På ons är det nyårsafton! Heeeeelt sjukt. 2015. Bring it on.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: