ruedelamode

LA GRANDE PREMIÈRE

Kategori: Allmänt

GLÖMDE SHARE'A!! FÖRA VECKANS HIGH-POINT ÄR HELT STÖRT JÄVLA FANTASTISK (med Bergens mått mätta, så är inte säkert att mer välbergade Stockholmare - läs, typ alla jag känner hemma - men det skiter jag i, för det här är heeeaaveeen här)!
 
I och med att vi lever på en budget här, eller alltså vi har inte någon bokstavlig budget (har ingen budget-koll alls just nu faktiskt..), men vi lever snålt. I och med det i alla fall, så har vi ju börjat samla på oss en del recept på billig och prisvärd mat. Cash is not king. I am the king, of budget. Alltså tänkte jag börja dela med mig av lite recept som faller inom just kategorin Budget. Först ut blir min absoluta favorit, gourmet-Brie-mackan.
 
Ingredienser:
Färskt bageri-bröd (gärna valnöt eller lantbröd)
Brie-ost
Sallad
Soltorkade tomater
Avokado/guacamole
Philadelphia vitlökssmak (aaasgod!)
Rödlök hackad i ringar, typ
 
Tillberedning:
Lägg ihop allt på en skiva bröd, med brien längst ned. Lägg på en annan brödskiva som lock. Smörstek mackan, med allt innehåll i, likt en bruschetta. Ät på stört.
 
Pris: 17 NOK = ca 18,4 SEK (är dock troligtvis myyyyyyycket billigare i Sverige). 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: