ruedelamode

Bergen: vecka 4 (matspecial?!)

Kategori: Allmänt

Hej hej hallååå
 
Orkar inte skriva värsta feta inlägget med beskrivning av varje liten detalj, så kör bild-format på vad som hände under vecka 4. (kul att jag räknar i veckor... tror jag att jag är med i Robinsson eller?)
Peppad på öråd? Panik över att maten är slut? Chockad över ett magrat ansikte? Nope. Bara mer peppad än tidigare veckor... det går bättre nu :)
 
Större och godare storkok
 
Bella piazzaaaaaaa! Kan ha varit nåt fredags-el-specialle... Kommer i alla fall ihåg att vi glömde jästen framme äver natten och att det bidrog till en jäkla kick i pizzan
 
Super-mega-goda fläskkotletter i kokosmjölk-sås med nåt gammalt ris vi hittade i ett av skåpen i det gemensamma köket. (Billigareeeeeee!!) 
 
God tjockpannkaka, som ledde oss till insikten om att man kan göra bacon-chips själv i ugnen. Seriöst. Asgott! (märker att det blev väldigt mycket fokus på mat här, men nu är det ju också så att vi spenderar kanske 22/7 till tankar på mat). Inget jäkla hymmel i den här bloggen inte... verkligheten ska komma fram. Mat in particular...
 
Taggade på första utgången tjihooo! Maria köpte ut en bag-in-box som heter "pardon my french" som fick oss att sjunga Daniel Adams Ray's låtfras "um.. ursäkta min franska, um, ursäkta min franska... excuseee moii" Kostade 330 nok, vilket är typ 365 spänn... värt or not? Har inte riktigt bestämt mig än, för det blev en sjuuuukt rolig kväll. Ska banne mig ta och göra ett inlägg bara om de olika personligheterna vi träffade på på dansgolvet (stay tuned)....
 

Dagnes riktiga norska namn: Tor-Arthur (de diggar dubbelnamn här)
Dagens norska skillnad: de norska vägarna är tydligen inspirerade av Uganda eller varfansomhelst... Finns ingen som helst skyltning eller ställen att vända på. Slutade därför igår med att jag, som skulle till Lindås för jobb (50 min med bil härifrån jajaja), körde heeeeelt friggin' vilse och blev 2,5h sen. Tack för paniken, känslan av att jag är vilse bland berg med ingen att fråga, en ipad GPS som fan inte funkar och ett desperat begär efter en skylt!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: