ruedelamode

LADDNING FÖR HELGEN

Kategori: Allmänt

Heeeeeeeej!
 
"Idag är ingen vanlig dag för idag är Sofias lediga dag hurra hurra hurra"
 
Att jag är ledig händer knappt. Jag jobbar ju mest precis hela tiden, så detta är stort! Nejmen, faktum är att jag har gaaaanska mkt att hinna med att fixa idag. Hade en plan för mig själv att OM det är soligt och varmt (vilket jag räknat med) så skulle jag skita i allt det och bara sitta ute och sola samt lyssna på podcasts eller sånd där mys. Men det regnar. Damn it. Det börjar numer faktiskt också nästan höra till ovanligheterna. Tro det eller ej. 
 
Oavsett vilket, så tänkte jag idag ladda upp inför helgen - helgen med stort H. Imorn jobbar jag 10-18 och kommer sen få stressa hem för att göra mig klar för utgång. På lördag jobbar jag mööördarpass eftersom det är 17 maj vilket betyder MASSA folk på Starbucks men få på jobb (vem vill jobba då liksom?). Så när jag slutar efter 9 timmars jobb vid åtta så får jag återigen (säkert bakis som fan) pallra mig fort hemåt och göra mig klar för fest igen. Det kommer bli fett, men också tufft med tanke på att jag verkligen håller på att bli sjuk (igen!!). 
 
Så jag tänker att jag preppar lite för helgen, som jag annars aldrig gör. Ska räkna på lite budgetar (hur mkt kan man spendera eg?), svänga förbi vinmonopolet och stocka upp med alkohol, kanske köpa nåt nytt att ha på mig (?), handla mat, laga mat, köpa bakismat och groggvirke, droppa förbi BIT och luncha med Ida, powerwalka bort förkylningen osv osv. 
 
Det kommer till och være massa med folk på suttonde mai...
Plus att det är nån sjukt stor grej som händer för alla som är russ/har russe-buss i år (norska gymnasiestudenter)
 

Nu peppar vi helg allesammen! :) :) :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: