ruedelamode

Onsdag 14 augusti (så ofta uppdaterar jag)

Kategori: Allmänt

Tja bloggeeeeen!

Tänkte mest uppdatera mig själv (har en plan på att gå in här 10 år senare för att kolla vad jag haft för mig). Har insett att jag chillar ganska mycket nu... Har insett att det är ganska skönt... Har insett att det är behövligt. Efter en lång vår av stress, press och utbrändhet tar det tid att återhämta sig. Idag var en sådan dag. Jag hade hela huset för mig själv eftersom alla andra antingen jobbar och/eller är hemma hos kompisar. Älskar att vara heeelt hemma själv då och då. Det blir så rofyllt att vakna sent så att dagen redan är varm och solig, att äta en nästan segt lång frukost till sommarpratare i p1 (JAG HAR BLIVIT VUXEN!) och få en massa nya insikter därifrån, och bara pyssla och dona hemma. 

Vid två-tiden kom Karro förbi. Vi fortsatte att göra absolut ingenting (och med det menar jag att laga en supergod/fräsch kycklingsallad med avocado och mozzarella, samt slösurfa runt på feministiska/politiska hemsidor på nätet). Mot middagstid drog vi iväg till Amanda för lite drinklekar, mikrad halvbränd parmesanpasta och cath up's med Amanda och Johanna. Mys!  Det tog ett tag framför sminkspegeln (pisk på mig, ska sluta med den där skiten), men vi kom, efter ett antal ramlanden i jordiga diken, iväg till busshållplatsen, stan och utomhusklubben "Sommar!". Jag kände inte dans the rythm i kroppen, blev inte uppraggad, och var klart topp 3 sämst vid pingisbordet (och också topp 3 fullast), men jag var så jäävla pepp och hade sjukt kul! 

Däckade i Amandas säng efter funderingar kring vem som gått hem med vem och vad som gjorts under natten (det är meningen att det här ska vara oförståeligt). Under morgonen blev det paj och vaniljsås samt litervis med vatten till frukost. Buss från mörby centrum hem, bakis. Segt rullande hem från busshållplatsen med det där tänket om att "vad hönde egentligen, nu har redan en till dag gått i rasande fart, äsch lika bra jag går hem och degar i soffan". Ja ni fattar. Standard. 

 Foto från Sommar!s facebook. Okej så vi missade beer-ponget men vi hade sjuukt mycket bättre drag oa-oa!
 
Kan konstatera att toaletterna va små...
...men med nice art work. (tack ebbobebbo för inspon!)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: